Hello Pondi and Hello Boyshome - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Anne Renting - WaarBenJij.nu Hello Pondi and Hello Boyshome - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Anne Renting - WaarBenJij.nu

Hello Pondi and Hello Boyshome

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Augustus 2013 | Nederland, Kilder

Dag lieve allemaal!!

Op dit moment schrijf ik mijn eerste reisverslag hier in Pondicherry. Vandaag precies een week geleden begon onze (Anne en Kristin) reis richting het onbekende. We hebben een hele goede vlucht gehad. Het was gek om in een vliegtuig te zitten met allemaal foefjes. Ik wist dat dit in India wel anders zou worden. Het begon al toen we in Chennai naar het toilet wilde.. en ja hoor een gat in de grond haha. Gelukkig vonden we een normaal toilet waar we liever niet op gingen zitten. Tja want van het woord 'schoon' hebben ze hier nog nooit gehoord! Gelukkig werden we opgehaald door de Father van het project, Meneer Rasa. Rasa is een ontzettend aardige man wat ons veel wil laten zien van het project, de mogelijkheden van de kinderen en van India. Iedereen is hier ontzettend vriendelijk en wil het ons zo aangenaam mogelijk maken. Hij zegt ook altijd: feel free what ever you want to do! Het is natuurlijk wel gek, omdat je er graag voor de jongens wilt zijn dus dat klinkt een beetje dubbel.

Na een paar dagen kwamen hier twee belgische meiden. Ze waren op doorreis richting hun project. Samen hebben we een tour door Pondi kunnen doen en heb ik (gelukkig) ook de mooie kant van India gezien!!! Het zijn twee ontzettend leuke meiden. We hopen ze nog te ontmoeten tijdens onze reis.

Want wennen dat moet ik zeker.. Alles rijdt hier door elkaar van bussen, brommers, scooters, riksja, fietsers en lopers! Ze halen elkaar links en rechts in. Het beste is om niet te kijken wat ze doen! Regels daar houden ze zich niet aan! Daarnaast wonen veel mensen boven op elkaar, zie je veel koeien en houden op de weg, ontzettend veel troep en vuil!! en je hebt hier verschillende geuren die overheersen.. Gelukkig kan ik veel plezier halen uit de jongens. Ze zijn zo lief voor ons. Wanneer we meedoen aan een spel willen ze ons niet afgooien of bezeren. Je kunt zo zo ontzettend blij maken met een spelletje "boterkaaseneieren" of je leert ze een beetje Nederlands. Daar genieten ze van!

Zoals ik al zei, Rasa probeert het leuk te houden! Waarschijnlijk gaan we eind september een trip maken richting Coimbiatore en de bergen. Op deze manier kunnen we nog meer moois van India zien. Waarschijnlijk in het begin van september gaan we met een aantal mensen naar Bangalore om muziekinstrumenten te kopen:) Ze hebben hier een band op het project die nieuwe instrumenten nodig heeft. Dit is fijn om te weten. Op deze manier kan ik hun helpen. Wel ga ik kijken wat ik precies voor mezelf wil kopen, want dat vind ik op dit moment het belangrijkst. Graag zou ik wel het materiaal willen hebben waar ik mee kan werken. Ik denk wel dat dit goed moet komen, want de instrumenten waar ze om vragen zijn hier absoluut niet duur. Ik kan er zoveel meer mee kopen dan dat ik had gedacht!

Mijn dag indeling gaat er als volgt uitzien: We staan om half 7 op en hebben dan KERK haha ja ik moet s ochtends naar de kerk. Wie had dat gedacht.. Daarna lopen we met de jongens naar school. Dan gaan we naar het andere gebouw waar we ontbijten. Dit zal rond 8 uur zijn. We krijgen dan de mogelijkheid om te internetten (als wifi het doet), met Rasa te praten, dingen voorbereiden voor de dag of wat je ook wilt doen. We mogen overdag ook een uitstap doen. Om half één hebben we lunch en hebben dan weer vrije tijd tot 4 uur. Om 4 uur gaan we de kinderen ophalen en lopen we weer richting de transit home waar ze tijd krijgen om een uurtje games te spelen. Dit zijn geen games zoals in Nederland, maar volleybal of een vorm van trefbal. Zo kunnen ze lekker hun energie kwijt. S avonds krijgen ze eten en tijd om te studeren. Maandag beginnen we waarschijnlijk met het geven van les. Ik ga muziektherapie geven en Kristin gaat Engels geven. Dit houdt in dat we elke avond ongeveer 2 uur de tijd hebben om ons ding te doen. Om 8 uur krijgen we eten en dan is de dag weer om. Het is wel gek om met je handen te eten hoor;) Maar over het eten niks te klagen echt niet! Het eten is goed hier. Helaas weinig brood maarja.. dat is wennen voor mij.

In de weekenden krijgen wij ook de tijd om wat te organiseren met de boys mits er geen andere verplichtingen zijn zoals school of wat dan ook! We zouden graag met ze in groepen naar het strand gaan of een x een grote uitstap. Ook willen we sport, muziek, teken of dansoefeningen organiseren met de kinderen. We hopen dat we daar wel de mogelijkheid voor krijgen. Dat zou mooi zijn.

Kortom, er zijn veel mooie dingen die ik mee maak, maar het is soms ook wel lastig. Er zijn nog veel dingen die ik mis vanuit huis en ik moet wennen aan alles hier! Ik hoop dat de tijd steeds sneller gaat. Op dit moment heb ik het idee dat ik er al heeel lang ben. Dat komt door alle indrukken. Ik moet wel zeggen dat ik uit kijk naar het moment dat Jordi komt! Ik zou hem graag (nu al) alles willen laten zien! Binnenkort komen de fotos! en oja ik heb meestal wifi van 8 tot 4 mijn tijd, wanneer ik in het andere home ben. Het tijdsverschil is op dit moment 3,5 uur. En anders heb ik nog een indiase nr! En via een goedkope weg kun je redelijk goedkoop bellen voor 3 cent per minuut. Dat valt ook nog wel mee toch;)! Nou dit was het wel weer. Hopelijk kan ik volgende week mijn volgend verslag schrijven!!

Veel liefs uit het warme en vooral zweterige India!!! Anne

  • 28 Augustus 2013 - 09:12

    Anneke:

    hoi Anne

    leuk je verslagen te lezen
    kan me voorstellen je ff de draai moet vinden
    maar dat gaat je lukken meisje

    tot je volgend verslag
    groetjes Anneke x

  • 28 Augustus 2013 - 10:18

    Teun:

    Dag Anne,

    Vindt het fijn dat je je draai kunt vinden en nog veel plezier!!

    Groetjes Teun

  • 28 Augustus 2013 - 13:36

    Eline Hendriks:

    Hee Anne,

    Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat!
    Ben nu wel erg benieuwd naar de fotos.
    Heel veel plezier en succes!

    Heel veel liefs, Eline

  • 28 Augustus 2013 - 14:51

    Wilma:

    Hoi Anne,

    Leuk om je belevenissen te lezen, ik krijg een mooi beeld zo van wat je allemaal meemaakt en wat je de hele dag doe. Ik wens je heel veel plezier en succes.
    Lekker genieten en het is zo Februari en ben je weer terug in Kilder.

    Liefs, Wilma

  • 28 Augustus 2013 - 17:01

    Britt:

    Heey anne! Goed om te lezen dat alles goed gaat daar. Geloof best dat het allemaal even wennen is, zoveel indrukken! Ik ben benieuwd naar de foto's en ga zeker je verslagen lezen! Hopelijk tot volgende week!
    Liefs Britt

  • 28 Augustus 2013 - 22:48

    Trees:

    hallo Anne
    Ik heb met belangstelling je verslag gelezen nu de foto's nog dan kan ik er een goed beeld erbij krijgen.
    De eerste weken moet je wennen en dan gaat de tijd heel snel.
    Kijk er naar uit wat voor muziekinstrumenten ze daar bespelen.
    Lees gauw weer een nieuw verslag van je vele groetjes

  • 29 Augustus 2013 - 18:17

    Eva:

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben heel benieuwd naar je muziektherapielessen.
    Blijf lekker genieten.

    Groetjes, Eva

  • 29 Augustus 2013 - 21:43

    Luuk En Ilona:

    heey anne,

    wat een leuk verslag heb je er van gemaakt. we hopen dat je nog vele mooie indrukken op kan doen. en ons met mooie foto's gaat voorzien( maar dat komt vast goed)
    Nu gaat de tijd te langzaam pas maar op strax gaatie te snel ;)

    heel veel plezier nog en succes

    groetjes luuk en ilona

  • 31 Augustus 2013 - 13:34

    Debby Jurgen En Mila:

    Hee topper! We willen je ook in sari op de foto zien!! Mooi verslag, je kunt ook altijd nog en boek gaan schrijven zo lekker leest t weg;) we gaan snel een x bellen of skypen wat is handiger?? Xxx en een poot van diesel;)

  • 01 September 2013 - 16:31

    :

    Hee Anne!

    Wat goed om te horen dat het allemaal nog leuk is totnutoe! Lekker wennen en alles op je af laten komen. Super ook dat jullie al zo vol zitten met ideeën voor activiteiten. Succes met de eerste lessen :D
    Groetjes ook aan Kristin!

    Fleur

  • 02 September 2013 - 16:21

    Kelly:

    Super tof!!!
    Echt goed dat je zoveel moois voor die kinderen kan betekenen,
    we hebben het hier maar goed getroffen in NL.
    Ik hoop dat je nog veel van het land kan zien en je snel gaat wennen daar!

    xxx Kely

  • 04 September 2013 - 17:25

    Helene Van Reed:

    HOI Anne,
    Tjeetje gaaf dat je stage loopt in India .Dat is niet echt om de hoek. Als je eenmaal gewend ben,wordt het steeds leuker.Vaak moet je eerst je draai vinden .
    Het werken met deze jongens lijkt me moeilijker dan met meisjes mn door de cultuur .
    Als je naar India kan, dan kun je later alles.
    Vertrouw op jezelf en dan komt alles goed.
    Veel plezier en geniet er toch maar lekker van.
    Groetjes Helene

  • 06 September 2013 - 14:30

    Nienke:

    Hoi Anne,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen! (ook die van Kristin!) Zo bijzonder dat jullie nu in Pondicherry zitten! Wat fijn dat jullie zo goed zijn ontvangen!
    Leuk om alle jongens op de foto's te zien!
    Wil je de groetjes doen aan Rasa en de jongens!?
    Heel veel plezier jullie daar! Ik blijf jullie zeker volgen!
    Groetjes, Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 11771

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 03 Februari 2013

Mijn eerste reis naar Pondicherry te India

Landen bezocht: