India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Anne Renting - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Anne Renting - WaarBenJij.nu

India

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 December 2013 | India, Pondicherry

Hello everybody!!

Het is raar maar waar.. Vandaag (6 dec) schrijf ik mijn laatste verslag vanuit Pondicherry! Jeejtje!! Het is moeilijk te beschreven en omschrijven wat er allemaal door mijn heen gaat. Vanaf het moment dat ik aankwam heb ik toegeleefd naar het moment om te vertrekken. Nu het eenmaal zover is, WIL IK HELEMAAL NIET WEG!! Ik moet zeggen dat de eerste twee weken best wel lastig waren. Je mist je vertrouwde omgeving etc. Na een tijdje heb ik mijn muziektherapie opgezet, zijn Kristin en ik begonnen om op school creatieve workshops aan te bieden en hebben we daarnaast nog vele andere activiteiten kunnen opzetten voor onze jongens. In de tussen tijd hebben we ook nog de mogelijkheid gehad om meer van het mooie land India te zien. Dit alles zorgde er voor dat we een dag planning hadden en de tijd steeds sneller voorbij ging vliegen. Ook leer je steeds meer mensen kennen, leerden wij de jongens en de schoolkinderen steeds beter kennen. Dit alles zorgde er voor dat wij onze eigen ´indiase familie´ hadden. Een plek waar ik me thuis voel. Een plek waar ik me ontzettend goed voel. EN vooral de jongens die je steeds beter leert kennen en steeds dichter in je hart sluit.

De afgelopen weken waren vrij heftig waarin veel is gebeurd en afgerond. Even kort samen gevat; we hebben samen de art workshop op school kunnen voltooien, ik ben begonnen met de music workshop op school, we hebben de creatieve workshops in de boyshome kunnen afsluiten, ik heb mijn relaxe MT aanbieding kunnen doen, mijn MT heb ik helaaaaaas moeten afsluiten, we hebben het lokaal kunnen verven, de jongens nieuwe school uniformen kunnen geven!! Iedereen heeft zijn shaker kunnen maken, de jongens een lekkere avondmaaltijd en een notebook met een mooie foto van ons zelf er in kunnen geven. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Bovendien hebben mijn vader en zusje nog wat spullen vanuit NL mee genomen die ik goed heb kunnen gebruiken. Mijn lieftallige schoonfamilie had nog wat prijsjes aan mij gegeven. Deze prijsjes gaan we dit weekend uitdelen op school en in het boys home voor de kinderen die de mooiste tekening hebben gemaakt. Mijn moeder heeft geregeld dat er een aantal lesboeken, schoonmaak spullen en rietjes voor de band instrumenten deze kant op kwamen. Hier waren de Fathers op het project ontzettend blij mee, omdat je deze kwaliteit niet in India krijgt. Trouwens, van het woord schoonmaken hebben ze nog nooit gehoord. Dit zorgde er voor dat ze raar stonden te kijken toen ik vertelde dat het misschien wel handig is om het instrument zo nu en dan schoon te maken;)

Ik ben ontzettend blij dat mensen zo gul zijn geweest en mij flink hebben gesponsord. We hebben er zo ontzettend veel van kunnen kopen, repareren en doen. De jongens zijn zo ontzettend dankbaar en ze zijn ontzettend blij. Ik ben wel altijd helder naar de Fathers geweest dat het geld niet van mij is, maar van de mensen die mij gesponsord hebben. Dit begrepen ze heel goed en hun zijn er net zo blij mee als de jongens. Bij deze wil ik jullie graag allemaal bedanken en ook de dank van het project aan jullie doorgeven!

Op dit moment ben ik zelf alles aan het afronden en aan het afsluiten. Ergens neem je al een beetje afscheid van de dingen die je zo lief zijn geweest de afgelopen maanden. Ik hoop dat ik het niet te erg ga missen. Vooral de mooie momentjes in mijn therapie. Waarin de kinderen altijd wel ergens verbaasd waren of nieuwe ontdekkingen deden. Vooral de laatste weken komen de kinderen naar mij toe en vragen of ze niet één keer muziek mogen hebben. Zelfs tijdens de games tijd komen de kinderen op mij afgerend en vragen of ze mijn muzieksleutel mogen hebben, zodat ze de instrumenten kunnen bespelen. Dit is toch het mooiste wat ik heb kunnen bereiken? De kinderen enthousiast maken met muziek:)

Maandag 9 december vertrek ik richting de Andaman eilanden voor een klein weekje vakantie met Kristin en haar vriend. Op het moment dat ik terug kom, zal ik Jordi weer zien na 4 maanden! Ik ben heel benieuwd hoe hij het hier zal vinden! Ik hoop dat hij van de dingen kan genieten waar ik erg van geniet. 18 december zullen wij richting het zuiden vertrekken. Van daaruit reizen wij via de west kant omhoog richting Kerela en Goa. 5 januari zullen wij richting Dehli vliegen en naar Agra gaan. 11 januari vliegen wij terug richting Mumbai. Het klinkt gek voor mij, maar 13 januari early morning zullen wij vertrekken naar het koude Nederland! Ik vind het een gek idee dat dan alles afgesloten is en ik weer richting huis ga. Wel kijk ik uit om iedereen weer te zien, maar het is gek dat dan alles afgesloten is en een hele mooi herinnering voor mij is! Waarin ik lieve mensen heb leren kennen, veel over de cultuur geleerd heb en veel over mezelf geleerd heb!

Desalniettemin kijk ik uit naar de komst van Jordi en heb ik veel zin om samen met hem nog veel meer van het mooie van India te zien!! Vooral na de leuke verhalen die Kristin te vertellen heeft.

Veel liefs en tot in januari dan maar;)

Anne

  • 06 December 2013 - 12:48

    Rinke :

    Hey Anne,

    Wat mooi om je verhalen te lezen en wat mooi om te lezen wat je allemaal hebt kunnen doen! Klasse hoor meid!
    Geniet nog even van de kinderen en daarna van je vakantie en cultuur opsnuivingen. En natuurlijk van Jordi wanneer hij je komt opzoeken!

    groeten Rik Rinke en Maud

  • 06 December 2013 - 15:22

    Manon:

    Hee Meid,

    Heel veel plezier met je rondreis met Jordi! Neem goed afscheid van de kindjes en ik ben benieuwd naar je verhalen als je weer in Nederland bent:)
    Succes met afscheid nemen en veel plezier!

    XX

  • 09 December 2013 - 13:09

    Wilma:

    Hoi Anne.

    We zijn hier in het koude Nederland heel erg trots op je! Super gedaan. Nu nog lekker genieten samen met Jordi van de laatste weken daar in het verre India. Heel veel plezier en tot gauw "tot volgend jaar".

  • 11 December 2013 - 09:47

    Trees:

    Hallo Anne,
    Het is weer een mooi verslag maar nu komt de tijd om bij de jongens afscheid te nemen.
    Eerste weken was het moeilijk maar nu als het afscheid dichterbij komt zal het niet gemakkelijk zijn
    Wij kijken wel naar je thuiskomst uit.
    Eerst lekker genieten met Jordi in dit mooie land.
    Wij wensen jullie samen een hele mooie rondreis toe en verwelkomen jullie dan op het vliegveld.
    Vele lieve groetjes vanuit Kilder

  • 04 Januari 2014 - 16:03

    Annet:

    Hoi Anne en Jordi

    Mooie verslagen heb je weer gemaakt.
    We wensen jullie nog een fijne vakantie.
    En ook nog een heel gelukkig en gezond 2014.
    Het zit er al weer bijna op en horen de verhalen wel als jullie weer in Nederland zijn.

    Groetjes Wiek en Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 3027
Totaal aantal bezoekers 11767

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 03 Februari 2013

Mijn eerste reis naar Pondicherry te India

Landen bezocht: